beneficiile colagenului

Colagenul este una dintre cele mai prezente proteine ​​din organism, acest nutrient gasindu-se in abundenta in piele, par si unghii. De fapt, colagenul reprezinta 30% din proteina totala din organism si 70% din proteina totala din piele! Productia de colagen a organismului natural scade odata cu varsta, dar si in functie de alti factori ce tin de stilul de viata, precum stresul sau dieta necorespunzatoare. Aceasta proteina este benefica pentru intregul organism, insa efectele sale sunt foarte vizibile pentru piele si par.

Beneficiile colagenului pentru par

Imediat dupa ce trece vara, in special daca v-ati expus mult la soare, s-ar putea sa va confrutati cu caderea parului. Aceasta problema reprezinta rezultatul accelerarii procesului de crestere a parului, care il face sa se regenereze mai rapid si, prin urmare, veti percepe o cadere mai abundenta a firelor de par. Colagenul ajuta la contracararea acestui proces, furnizand nutrientii potriviti celulelor prezente in radacina firelor de par.

Aminoacizii esentiali prezenti in colagen permit pastrarea parului puternic si rezistent. Mai mult, o prezenta adecvata a colagenului in radacina parului va determina ca acesta sa creasca mai repede. Una dintre solutiile optime pentru a hrani parul la radacina si pentru a-i imbunatati nu doar aspectul, ci si sanatatea, este alimentatia bogata in colagen natural.

Beneficiile colagenului pentru piele

Beneficiile colagenului pentru piele sunt nenumarate:

  • Colagenul imbunatateste aspectul pielii, contribuind la obtinerea unui ten frumos si sanatos;
  • Ajuta la mentinerea elasticitatii pielii si impiedica formarea ridurilor, chiar si dupa trecerea anilor;
  • Pe masura ce inaintati in varsta, scade nivelul de estrogen si vor aparea ridurile de expresie. Colagenul poate sa repare chiar si cele mai fine riduri, ceea ce inseamna ca varsta pe care o aveti va ramane o necunoscuta pentru toti cei care va privesc.

In general, colagenul ofera numeroase beneficii pentru piele, dar acestea variaza in functie de factorii de mediu si de modul in care organismul vostru obtine colagen. Cremele si alte produse cosmetice cu colagen reprezinta o solutie minima, deoarece acestea actioneaza doar la suprafata. Colagenul injectabil sau cel de tip capsule poate ajuta la cresterea elasticitatii pielii, insa efectele pe termen lung variaza in functie de produsul pe care il utilizati. O solutie sigura si cu efecte pe termen lung o reprezinta introducerea in dieta a unor alimente care contin colagen.

Ce alimente trebuie sa consumati pentru un aport optim de colagen

  • Peste: in mod special, tonul si somonul, deoarece contin Omega 3, acizi grasi care sustin structura pielii;
  • Legumele verzi, rosii si portocalii:
    • legumele verzi (precum spanacul) au un continut bogat in vitamina C, ceea ce inseamna ca pot sa creasca productia de colagen pentru ca stabilizeaza enzima care distruge colagenul si  lupta impotriva radicalilor liberi care scade nivelul acestei proteine;
    • legumele rosii (rosia, ardeiul, sfecla) au un continut bogat in licopen care, pe langa faptul ca protejeaza pielea de ultraviolete, creste nivelul de colagen;
    • legumele portocalii (morcovul, de exemplu) contine vitamina A, cu rol major in regenerarea pielii
  • Intre alimentele care pot sa stimuleze productia de colagen se numara, de asemenea, si soia, ouale, nucile, ceaiul alb si citricele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *