meniu de post

Aflata la granita dintre credinta si dieta, perioada postului este un bun prilej de imbunatatire a confortului spiritual, dar totodata si o adevarata detoxifiere a organismului, atunci cand este abordat in mod corect.

Din pacate nu tot ceea ce se gaseste pe piata sub denumirea generica de produs ”de post” este sanatos si calitativ din punct de vedere nutritiv si de multe ori, din dorinta de a tine aceasta dieta pentru trup si suflet, cadem in capcana alimentelor nesanatoase, pline de chimicale si de ingrediente de slaba calitate nutritiva. Astfel, exista riscul ca la finalul postului organismul sa fie secat de substante nutritive, sa se constate o usoara crestere in greutate, iar starea generala de sanatate si tonusul organismului sa aiba de suferit.

Astfel, daca in perioada postului se vor consuma produse procesate cu margarina, soia si alte amestecuri nesanatoase ”de post”, in locul detoxifierii sperate se va constata ca organismul va avea de suferit. Care este solutia? Alege un meniu sanatos, diversificat, care sa iti asigure o cantitate echilibrata de proteine si vitamine pentru a sustine activitatea zilnica.

Fructe si legume

Chiar daca pe timpul sezonului rece posibilitatile sunt reduse fata de restul anului, totusi se pot gasi in piata suficiente variante pentru a asigura o dieta sanatoasa: supe creme de radacinoase (telina, pastarnac, morcov), salate din legume cu frunze verzi. Acestea sunt pline de vitamine si minerale, ajuta digestia si sustin sistemul imunitar, mai ales ca in timpul iernii acesta poate avea de suferit.

In plus, iarna este sezonul citricelor si ar fi pacat sa nu profitati de aceasta sursa importanta de vitamine, atat in post, cat si in afara acestuia. Lamaile, portocalele, grapefruitul sunt la indemana, iar consumul lor tine raceala la distanta si creste tonusul organismului. De asemenea, fructele uscate precum stafidele, goji, curmalele constituie un bun exemplu pentru o gustare sanatoasa.

Semintele

Din ce in ce mai populare in ultima perioada, semintele sunt un ingredient-minune pentru diverse retete de post, iar consumul pe termen lung al acestora aduce beneficii majore pentru sanatate. Pline de vitamine, proteine si fibre, semintele nu trebuie sa lipseasca din dieta pe timpul postului, iar cele mai indicate sunt semintele de chia, in, susan, canepa, dovleac sau floarea-soarelui.

Legume proaspete

Surse importante de proteine si carbohidrati, leguminoasele constituie o varianta delicioasa pentru felul principal al zilei. Cele mai indicate sunt in acest sezon fasolea, mazarea, lintea, nautul, brocolli, dovleacul, precum si salata verde sau ceapa. Optati fie pentru salate proaspete si delicioase, fie pentru supe creme sau legume la cuptor.

Cerealele integrale

Consumate la micul dejun, cerealele integrale (orz, avaz, secara) sunt o sursa generoasa de fier si carbohidrati care asigura un inceput de zi plin de energie. Hrisca, meiul, amaranthul si quinoa sunt usor de gatit si reprezinta o sursa importanta de proteine si calciu. Puteti sa le adaugati fie in smoothie-uri, pentru un plus de consistenta, fie sa le preparati cu fructe si lapte de migdale sau ovaz.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *