top fructe si legume pentru consumat iarna

Fiecare anotimp ofera fructe si legume specifice, insa iarna, cand organismul are nevoie de mai multe vitamine, la noi in tara ajung fructe si legume de import si exista riscul de a achizitiona produse chimizate care dauneaza foarte tare organismului. Pornind de la aceasta idee si de la dorinta de a avea o dieta sanatoasa, specialistii in domeniu va ofera un top referitor la fructele si legumele pe care puteti sa le consumati iarna fara sa va faceti probleme:

Radacinoasele

Fructele si legumele din aceasta categorie va aduc multe beneficii prin aportul de vitamine (C, E si K), minerale si carotenoizi. Mai mult decat atat, acestea sunt bogate in fibre si folati. Toata „doza” de sanatate o puteti gasi in: telina, pastarnac, sfecla rosie sau napi. In alta ordine de idei, radacinoasele va ajuta sa stati departe de anemie, disfunctii ale sistemului digestiv si ale sistemului imunitar. Puteti sa le folositi simplu in supa crema, ciorba sau salate.

Citricele

Cand va ganditi la iarna, probabil va vin in minte si nelipsitele mandarine, portocale sau clementine care pe cat sunt de delicioase, pe atat de sanatoase, avand un continut foarte ridicat de vitamina C. Cu un aport optim de vitamina C veti sta departe de boli, precum virozele, racelile, bolile cardiovasculare, bolile de ochi, cat mai mult timp cu putinta. Mai mult, vitamina C are un efect miraculous si cand vine vorba despre imbatranirea pielii, diminuand cu mult riscurile acestui proces.  Astfel, va veti putea bucura de “tinerete fara batranete” o lunga perioada de timp. Ar fi bine sa aveti in vedere ca citricele va mai aduc in organism fibre si vitamina A.  Consumandu-le va veti feri si de tensiune, cancer, diabet sau astm.

Feniculul

Este important sa consumati aceasta leguma (asemanatoase cu ceapa si cu telina) deoarece este bogata in vitamina C (vitamina ale carei beneficii le-ati vazut anterior), potasiu, fibre si folati. Ati putea pregati feniculul la abur sau l-ai putea sota. Aveti in vedere ca feniculul ajuta la mentinerea unei functionari optime ale inimii si creierului.

Cartofii dulci

O leguma delicioasa, o alternativa de mancare sanatoasa benefica prin cantitatile importante de betacaroten, calciu, fier, fibre, fosfor, magneziu, zinc si vitamina E pe care le contine. Consumul de cartofi dulci poate preveni boli precum: diabetul, obezitatea sau bolile cardiovasculare. Ii puteti gati intr-o varietate de sortimente, precum supa crema, piure, la cuptor, alegerea depinde de preferintele voastre.

Varza

Specialistii va recomanda sa consumati varza cruda, gatita sau murata. In primul rand aceasta va revitalizeaza si tonifica organismul. Are rol antioxidant si/sau antiinflamator. Puteti spune ca aceasta leguma este regina iernii deoarece pe langa fibre si minerale, contituie si o gama larga de vitamine: A, B1, B2, B3, B5, B6,  B9, C, E, U, ajutand la tratarea ulcerului. Pe de alta parte, daca va doriti sa dati jos cateva kilograme, o puteti folosi in curele de slabire pentru ca stimuleaza arderea grasimilor si reduce apetitul.

Merele

Merele sunt intre cele mai populare fructe si le puteti consuma in multe preparate (placinte, tarte, coapte), cat si crude. Pe langa aportul in contracarea bolilor de inima, exista numeroase diete ce le includ, astfel fiind potrivite si  daca va doriti sa slabiti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *